Direct naar inhoud

Verbonden en veilig

Belofte: Onze scholen zijn een prettige en veilige leeromgeving

Wij bieden leerlingen een veilige omgeving waarin ze vrij kunnen leren en ontwikkelen, mogen vallen en weer opstaan. Een omgeving waar zij kunnen worden wie ze zijn en in verbinding staan met hun omgeving. Zowel fysieke als sociale en mentale veiligheid zijn randvoorwaarden om leerprestaties te leveren.

Stabiliteit en structuur

Hoe doen wij dit? In eerste plaats door stabiliteit en structuur te bieden. Daarnaast door gebrek aan veiligheid te signaleren en waar nodig samen met partners aan te pakken. Ook vinden wij de betrokkenheid van ouders een groot goed en bouwen wij aan een open en hartelijke relatie. We onderhouden warme contacten met partners van de school, zoals kinderopvang, jeugd- en jongerenwerk, wijkteams en het vervolgonderwijs. En als het hapert zetten wij ons in om de samenwerking vlot te trekken. Zo krijgt ieder kind de ondersteuning die hij nodig heeft.

Verbonden en veilig in de praktijk

Inclusie

BOOR streeft naar onderwijs waar geen enkele leerling zich buitengesloten voelt. Dit betekent regulier onderwijs waar mogelijk en (gedeeltelijk) speciaal onderwijs waar dat beter aansluit bij de behoeften van de leerling en ouders. Inclusie houdt in dat iedere leerling welkom is op de school die het beste bij hem of haar past, bij voorkeur dichtbij huis.

Inclusie

Convenant veiligheid

In Rotterdam zijn er afspraken om de veiligheid op scholen te behouden en te verbeteren. Die afspraken voor het voortgezet (gespecialiseerd) onderwijs, middelbaar beroepsonderwijs, veiligheidspartners en de gemeente staan in het convenant: Veiligheid in- en om het onderwijs.

Convenant veiligheid

Verhalen

Deel deze pagina