Direct naar inhoud

Van klas naar kennis: primoren presenteren hun onderzoek

Gepubliceerd op:

Hoe ziet het onderwijs van morgen eruit? Bij BOOR geloven we dat die vraag begint bij nieuwsgierige professionals die het lef hebben om hun eigen praktijk te onderzoeken.

Collega primor presenteert onderzoek aan andere onderwijsprofessionals. Zij staat voor een grote poster met daarop haar resultaten

Onze primoren doen één dag per week onderzoek naar een onderwijsvraag in de eigen school. Onlangs presenteerden zij vol trots de opbrengsten van hun onderzoek tijdens een feestelijke bijeenkomst met collega’s en andere onderwijsprofessionals.

De onderwerpen varieerden van effectief taalonderwijs aan meertalige kleuters tot het ontwerpen van taaldenkgesprekken en het ontwikkelen van een verrijkte onderwijsaanpak voor begaafde leerlingen. De opbrengsten zijn direct toepasbaar in de klas en dragen bij aan beter onderwijs voor onze leerlingen.

Wat is een primor?

Een primor is een leerkracht of docent die onderzoek doet naar een onderwijsvraag in de eigen schoolpraktijk. Dit gebeurt met als doel het versterken van basisvaardigheden: taal en rekenen. Gedurende een schooljaar krijgen primoren ruimte en begeleiding om hun onderzoek uit te voeren. Wetenschap en praktijk komen hierin samen.

Professionele groei bij BOOR

Bij BOOR stimuleren we medewerkers om te blijven leren, reflecteren en vernieuwen. Het primorschap is een van de manieren waarop we onderwijsprofessionals ruimte geven om zich verder te ontwikkelen én om bij te dragen aan duurzame onderwijsverbetering binnen de eigen school.

Meer weten over het primorschap?

Het werkplezier vergroten, jezelf ontwikkelen en de kwaliteit van het onderwijs verbeteren. Dat is exact wat de deelnemers van het BOOR-primorenprogramma doen.

 

Primoren

Deel deze pagina